donderdag 24 augustus 2017

Revalideren

Ja, zo kun je het wel noemen, revalidatie. Mijn herstel is nog steeds in aktie, hoewel moeilijk echt meetbaar. De dagen zijn veel langer geworden, ik ben meer bezig, wordt niet snel echt moe en ik laadt weer goed op na inspanning. Ik volg geen schema of therapeutisch beginsel, wil mezelf absoluut niet opjagen met terugvalgevolgen. Ik probeer gewoon alles rustig aan op te bouwen.
Gisteren zag ik weer het grote verschil. Ik was oude tijdschriften en lektuur aan het uitzoeken en vond een stapeltje bladen over groen kweken. Deze zouden ws wel gewaardeerd worden door een kennis die een eigen stadsboerderij probeert te starten. Ze wonen een eind verder op de gracht en ik ging te voet. Voorheen kon ik het lopen, net an, en de terugtocht was dan op het tandvlees. Nu liep ik kwiek heen en terug, zonder enige moeite. Kijk daar doe je het voor!
'S avonds energie hebben om te koken en daarna nog bv een was afhalen en vouwen , op te ruimen en desnoods nog een klusje te doen is ongekend voor mij die jaren lang na drieen 's middags nauwelijks van de bank af kon komen. Weer meer valide worden, het is een wondertje.

6 opmerkingen:

  1. Ongelofelijk dat herstel van je. Straks kan de scoot ook nog weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk en het lijkt me echt best bizar voor jou om dit mee te maken.
    Hier nog geen vooruitgang door de THC. Ik slaap wel goed er op maar t lijf doet juist meer pijn en ik ben meer moe dan anders. Maar t kan goed zijn dat er onder de oppervlakte heel hard gewerkt wordt aan herstel want t voelt wel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is geweldig om te lezen hoe je stand houdt en de verandering doorzet! Echt zo blij voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eerst een spiegel opbouwen en dan stukje bij beetje beter voelen, duurde bij mij ook wel even. Hoop voor jou ook Resultaten, als je het niet verwacht is het helemaal tof.

    BeantwoordenVerwijderen