vrijdag 4 augustus 2017

Herfst

De zomer viel vroeg en de herfst lijkt dit patroon ook te volgen. Gisteren was een heuse storm hier en nu is er regen bijgekomen. Goed excuus om wat langer te blijven liggen. Gisteren zit nog in de benen, de koelkast was een rondje Mokum voor de kuiten. Geeft niks want vandaag alleen kleine klusjes op het menu. Gisteren kwam vroegere hulp E 's avonds langs. Ook nieuw; avondvisite.
In de tuin zijn regelmatig tomaten van eigen kweek te oogsten en er schijnen volop paddenstoelen te zijn. De vogels hebben het zingbijltje erbij neergegooid en overal zijn bessen en bramen te vinden. Bij iets beter weer ga ik oogsttochtjes houden. Ook wat wildeplantenzaden voor de tuin staan op her verlanglijstje. Ik zie op FB de mooiste foto's van wolkenluchten, heftige zeeën en zwammen voorbijkomen. Zo geniet je op binnendagen toch mee.
Ik vind het helemaal niet erg dat het weer vernajaart. Ik ben geen kampeerster of toerist, kan in mijn eigen bed slapen en hoef de regen niet in. De temperaturen zijn meestal aangenaam, niet heet, maar kil ook niet. Dat past mij prima.
De post bracht trouwens een leuke verrassing; ik krijg een smakelijjk bedragje aan zorgkosten terug. Nou ja, had vorig jaar wel extra uitgave aan gehoorapparaten, dus het is terecht. Maar als je nergens op rekent valt het altijd mee. Zo zijn de extra uitgaven aan het huis van het afgelopen jaar minder zwaar voor de spaarpot.
Kortom, vandaag uitzakdagje en daar van genieten omdat het leven veel neemt en ook geeft.

3 opmerkingen:

  1. Vind het ook heerlijk weer. Je kunt dingen ondernemen omdat het niet te koud en te warm is, ook kun je fatsoenlijk slapen met dit weer terwijl buiten nog alles groen is en nog lang niet in winterslaap.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prima weer op de wind na. Dat vind ik vreselijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier ook storm, vandaag waait het nog aardig, maar wel droog.
    We hebben nog een missie vanmiddag.. Even naar Drenthe en terug, 3 adresjes langs.. Logje volgt!
    Ik wens jou een fijn binnendagje!

    BeantwoordenVerwijderen