dinsdag 8 augustus 2017

Circus



Dat was me wat gister. Koekie had een vlooienparadijs ontdekt ergens en kwam dus niet alleen thuis. Normaal kam ik de katten dagelijks een of meerdere keren en zo houd ik ze goed schoon. Maar nu, Koekie had er niet een paar, maar een regiment. Ruim 40 heb ik eraf gehaald. Hij is vast in een schuurtje of zo geweest waar zwervers regelmatig verblijven. Gelukkig vindt hij kammen, want aandacht, wel fijn. Ik was er maar druk mee. Teigetje was geheel schoon, bij controle, die is minder gecharmeerd van mijn natuurlijke bestrijdingsmethode. Enfin het leed is weer geleden en door tijdige ontdekking, geen gevolgen verder. En nee, druppels of bandjes komen mijn huis niet in. Nog steeds niet.
Ik lees me verder in over mijn medicaties want wil minderen en/of vervangen door natuurlijker zaken, waar nog mogelijk. Ook een onderdeel van mijn aandachtsproces. Verder had ik een rustdagje want het weekend was iets te aktief geweest. Die balans is nog niet goed. Dat hoort bij het zoeken naar een nieuwe leefstijl. Vanmorgen de hulp die een paar weekjes vrij heeft verder.
Rustig, dan breek ik geen lijntjes. Dat moeten we ook niet willen.

3 opmerkingen:

  1. Je zult hem goed in de gaten moeten houden. Dat er geen eitjes in je huis terecht komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vervelend zo'n vlooienbaal ;-)
    Maar je verzorgt ze goed en roeit de indringers uit, moet wel natuurlijk!
    Beetje gas terug nemen? Ook niet erg hè..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier lukt kannen niet of nauwelijks helaas. Ik geef ze een antivlooienpilen dat is echt nodig want vooral de ex-zwervers komen regelmatig met vlooien thuis.

    BeantwoordenVerwijderen