Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



dinsdag 18 juli 2017

Routine en koopstop

Hulp S komt zo, bed verschonen en andere vaste klussen. De hand was gisteren nog niet goed dicht, dus voorzichtig aan.
Er is weer Juttersmarkt, zeker de goede kaasboer bezoeken .
Ik heb besloten dat ik voorlopig zo min mogelijk koop, er is veel voorraad en te weinig ruimte. Even flink minderen in aankopen, dat schept ruimte in knip en kast. Gisteren flink bijgelezen, want ook de lektuur voorraad is indrukwekkend. De hamster in mij heeft nog steeds grote ogen en een kleine maag, dat is een verbeterpunt voor de komende tijd.
Versoberen, minimaliseren, het is een mooi ideaal, maar mijn hoofd werkt zo niet. Ik had een zuinige moeder en idem opa, dat zit diep in mijn genen. Voeg daarbij dat ik ooit een half jaar zonder inkomen zat door administratieve blunders en dat ik toen overleefd heb dankzij een flink gevulde voorraadkast en dan is het duidelijk dat ik nog steeds bezig ben wintervoorraden aan te leggen. Ik droomde er zelfs over vannacht, een soort overval van ouders en vrienden die me dwongen afscheid te nemen van uit de hand gelopen verzamelingen. Nou zo erg als in de droom is het niet. Van veel boeken nam ik bv al afscheid en ik ruim geregeld op. Maar iets wat goed en bruikbaar is ( handig als reserve, voor de onderdelen, om iemand blij mee te maken, altijd handig.....) wegdoen is nog steeds lastig.
Tijd om mindfull te gaan opruimen ipv dingen  netter op te bergen. Moeilijk!!!

5 opmerkingen:

  1. Herkenbaar vlasje. Ik slinger al jaren heen en weer tussen hamsteren en dan weer alles opmaken. Maar die middenweg vind ik maar niet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lastig. Wij zijn gelukkig makkelijk met opruimen. Minder is meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik herken het. Niet van mezelf, maar van manlief. Voor beiden soms ingewikkeld. Verplicht dingen weg laten doen werkt niet. Net als jij moet hij zelf tot inzicht komen. En dat gaat soms, maar met kleine stapjes. Kleine stapjes zijn ook stapjes! Je bent goed bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo herkenbaar. Mijn man en ik hebben al afgesproken dat we in de komende vakantie weken, blijven gewoon thuis, veel spullen weg gaan doen zoals jassen die er al 10 tot 15 jaar hangen, verouderd model, verouderde maat, passen totaal niet meer en nog veel meer spullen die we ook nooit meer gaan gebruiken en die stof aan het vangen zijn en ruimte in beslag nemen. Heb mij ook voorgenomen om alleen nog maar spullen aan te schaffen die echt nodig zijn, scheelt mij tijd, ruimte en geld.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jan houdt niet van volle kasten, ik heb altijd overal voorraad van.. Geen idee waar dat vandaan komt maar heb ik altijd al gehad. Ik probeer ook te minderen, maar net als jij zijn mijn ogen groter dan mijn maag/kast ;-)
    Goed bezig ben je! Maar ik snap dat die verandering in je hoofd heel lastig is...

    BeantwoordenVerwijderen