maandag 26 juni 2017

Zweefteef

Komende week is het een jaar geleden dat vriend D.  omviel en na reanimatie nog een week in schemerland verkeerde voor hij overleed.
Ook mijn pa overleed in deze periode meer dan dertig jaar terug em mijn moeder zo'n 18 jaar terug.
Een tijd die ik jaren moeilijk vond maar dat is niet meer zo. Je kunt gedenken zonder groot verdriet. Er is gemis maar ook dankbaarheid voor de goede tijden die we hadden.
D. is nog geregeld in mijn gedachten, maar de triestheid en opstandigheid over de tragiek van zijn laatste jaren, maakt meer plaats voor mededogen en leuke herinneringen.
Het maakt deel uit van wie ik nu ben, zonder me te remmen in levensliefde.
Dat verklaart ook waarom ik me zo tof voel de laatste tijd. Alle zaken die aan me trokken en dan vooral de verkeerde kant op, heb ik kunnen verwerken en temmen. Enorm veel wereld en nu komt daarvoor in de plaats.
Niet dat ik manisch lachend de dagen door kom, maar ik zweef wel een beetje in een wolkje van rozengeur. Ach, laat me maar, het doet me goed.

3 opmerkingen:

  1. Verdriet gaat voorbij, wat blijft zijn herinneringen aan blijde en gelukkige dagen.
    Ooit in een flutromannetje gelezen maar me altijd bijgebleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk muziekje.. kan me niet herinneren het ooit gehoord te hebben. Wat heerlijk dat je je zo lekker voelt! Hou het vast!

    BeantwoordenVerwijderen