Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



zondag 25 juni 2017

Veel

Het SAIL gebeuren heeft ook in de binnenstad zijn stempel gezet. Bemanningen in uniform duiken overal op, vooral de oostblokkers kijken hun ogen uit. Verder tref je mensen in klederdracht aan, in uitdossingen van piraat of eigenbedachte wezens en muzikanten. De bezoekers verstoppen de toegangswegen. Het is een levendige drukte. Wel leuk en multiculti, maar ook veel. Ik hou niet van massa's en ook de commercie stoot me wat af. Ik ben ook een fan van gewoon en saai, sober en rustig.
Evenementen schrikken me vaak af en meestal zie je me daar dan ook niet of hooguit aan de buitenzijde, waar ik snel wegkan.
Nu is deze SAIL wel een vergaarpot van evenementen, het zijn tevens de Marinedagen, het Zomercarnaval en ik geloof ook de Havendagen. Tevens zijn er vele promotieakties bv van stadjes uit de regio, produkten ,maritieme zaken e.d. Dat bespaart ook diverse aparte weken/weekenden, maar ik geloof niet dat de rest van de zomer rustiger wordt.
Dinsdag starten de wekelijkse braderien, de Juttersmarkten. Vrijdag begint ook 10 dagen zomerkermis en bijna elk weekend is er wel wat extra's e doen.
De mensen moeten bezig gehouden worden, brood en spelen. Zelf hebben ze niet meer genoeg aan zee, zon, strand, fietsen, wandelen , beetje prutsen, sporten, tuinieren, lezen, spelen.
Laat dat maar aan mij over.

4 opmerkingen:

  1. DAt valt me ook op,mensen bezighouden. Hier op Walcheren zijn vaak diverse activiteiten in hetzelfde weekend, maar in verschillende plaatsen. Overal drukte dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is in het hele land zo in de zomer.. soms inderdaad teveel. Maar gelukkig hoeven we niet overal aan mee te doen hè. Lekker rustig thuis is ook heerlijk!
    Geniet van alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben het met je eens. Kan mezelf gelukkig, net als jij, prima vermaken in eigen huis en tuin en met wandelen en fietsen ed. in de eigen omgeving. Ik vind mijn huis en tuin gezellig, ben graag thuis en hoef ook niet altijd overal naar toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je laatste alinea is mij uit het hart gegrepen. Ik ging vanochtend naar de begraafplaats en nam op de terugweg de Amsterdamse Uitkrant mee. Nu staat die doorgaans vol met bourgondische grootstedelijkheden, maar de hocecapagina's sloegen wel alles. 'Niet lang geleden ging de gemiddelde Amsterdammer hoogstens eens per maand uit eten. Ontbijten deed je thuis. Nu haal je zelfs sap en koffie buiten de deur. We zijn eigenlijk de hele dag in de horeca te vinden'.

    Nou, ik woon al 31 jaar in Amsterdam, maar zal ik het maar zachtjes fluisteren.. psst, ik ga hoogstens 1 a 2 maal per jaar uit eten. En dan geniet ik er ook van. Als het elke dat of elke week zou moeten zou ik er niets meer aan vinden. Dat zelfde geldt voor teveel cultuurconsumptie. Heb het lekker rustig en geniet van soberheid,natuur en stilte!

    BeantwoordenVerwijderen