vrijdag 9 juni 2017

Merelcreche

De merelman, die zijn eerste nest zag mislukken, heeft bij de buren toch een vrouw en nageslacht gehad. Nu is er een jong, al jaren niet meer dan één, dat zoals gebruikelijk in mijn tuin wordt grootgebracht, in het krentenboompje. Heel slim, de bessen beginnen een beetje te kleuren, dus het is zoiets als een bewaarschooltje in een snoepwinkel.
Ik hoor de hele dag de klokgeluidjes van het jong op het erf, wat best wel schattig is. De katten zijn het gewend en reageren er eigenlijk niet op.
Het is heel fijn om zo dicht bij een jong merelleven te mogen aanschouwen.
Het is alweer vrijdag en vanmorgen komt het praatmaatje en dan start het weekend.
Plannen heb ik niet direkt, ik laat het maar op me afkomen.

5 opmerkingen:

  1. Leuk die merels. Hier zitten ze in de vensterbank te wachten op wat eten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk, zulk jong leven in de tuin! Mooi liedje ook.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat een genot dat kleine grut te horen. Ik heb 2 merelnesten in mijn hederaheg. Nog nooit gebeurd. Hoop dat ik mag meemaken dat ze uitvliegen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zie in mijn tuin een mannetje en een vrouwtjesmerel regelmatig wurmen halen, maar zie niet waar ze naar toe vliegen. Leuk die jonkies in je tuin.

    BeantwoordenVerwijderen