Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



dinsdag 27 juni 2017

Ereronde

Gisteren hield ik een herdenkingstochtje. Met de scoot op de dijk, richting Huisduinen, kwamen de vele overledenen die belangrijk voor mij waren, allemaal achter me aanzweven. L. Die altijd ging zonnen op de dijk, W., kind van zon en zee, C. speelde op zijn wasbord en D. keek zoals altijd naar de bootjes, pa keek naar het gedenkmonumentje voor het meteorologisch station De Windwijzer en zei dat de plek ervan niet klopte, Ma swingde op Santana in haar indiajurk, Opa en Oma hadden opeens jaren twintigkleding aan en waren verliefd, tante Anna klapte in haar handen van blijdschap, G jubelde bij 'haar' kustwachttoren en daarachter nog een hele groep wazig geworden mensen uit allerlei tijdperken, die gezellig babbelden en danspasjes maakten. Op Huisduinen hielden we stil bij de plek waar D omkukelde vorig jaar en keken uit over zee aan de ene kant, waar de Razende Bol glinsterde in de zon en een panorama van Den Helder aan de andere kant. Een van de mooiste plekjes van Den Helder. Ja, heel mooi.
Door naar het kerkhof waar ik een olifantje ,had hij wat mee, en een kaars en een paar flesjes bier( naar hem genoemd) bij het graf van D neerlegde en ik dank sprak, voor hem, voor allen.
Thuis, in mijn eentje, voelde het goed. Ik was stiekem weggeslopen van het feestje dat daar zich spontaan ontwikkelde. Ze hadden het fijn met elkaar. Ze vierden hun levens en ik pakte het mijne weer op.

5 opmerkingen:

  1. Vlasss, dank je wel! Er zijn zoveel mensen aan het vergrijzen en ja, leuk is het niet.
    Maar jouw blog maakt het anders en te accepteren.
    Wat geweest is, is geweest, je beschrijft het echt geweldig!
    Blijf schrijven over je kleine klusjes, je nieuwe hulp en je geweldige leven!
    Je bent een geboren levensgenieter en ik lift op je blog elke dag een stukje mee.
    Ik leer van je, hoe het ook kan!

    BeantwoordenVerwijderen