Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



woensdag 10 mei 2017

Werkdag

De laatste twee dinsdagen had ik een invalhulp, omdat de nieuwe vaste hulp(volg je het nog?) wegens omstandigheden een poosje niet ingezet kan worden. Deze invalster was een fijne, we kenden elkaar vaag uit het uitgaansleven en omdat ze lang in een buurtwinkeltje werkte. Veel wederzijdse kennissen en gedeelde muziekkeus, dat verbindt. Bovendien wapperde ze de handjes ook intensief en begreep meteen wat van haar verwacht werd. De katzen sloten  direct vriendschap, dus het klikte.
Helaas woont ze in Julianadorp, zodat ze reiskosten kan declareren, en dat vindt de thuiszorg te duur. Ik krijg nu twee weken op maandagochtend hulp van een andere dame. Hopelijk krijg ik dan een vaste hulp, want dit is wat onrustig.
Ik borg kleding en wasgoed op, zette medicatie uit, deed een was en gaf de planten bij het achterraam eens een flinke opknapbeurt. Lange slierten inkorten, dode blaadjes weg, opbinden etc. Dat ziet er weer knapper uit.'sMiddags geluilakt en dat mag ook.
Vandaag badderen, bioboodschapjes en tuinrommelen. Morgen mooiere temperatuur verwacht, dus dan handen vrij voor een ritje.
Het leven is vurrukkuluk, meestal.

2 opmerkingen:

  1. het word inderdaad erg mooi weer de komende dagen. Goed weer om naar buiten te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet leuk al die wisselingen van de wacht.

    BeantwoordenVerwijderen