maandag 1 mei 2017

Waarom?

Soms denk ik dat ik misschien wel wereldvreemd ben.
Waarom moet haar van benen, oksel, schaamstreek weg? Ok, als je lang zwart haar hebt daar, dan kan ik me er iets bij voorstellen, maar bij de meeste mensen valt dat best mee.
Waarom moet je een pruilmondje trekken op foto's? Ik vind het er raar uitzien en niet sexy ofzo.
Waarom 3 maal zoenen? Meestal een onhandig gedraai van wangen en zoenen in de lucht of op oren ofzo.
Waarom is van alles twee of driemaal verpakt?  Je lijkt een grote doos te krijgen, na het cellofaan en het karton, volgt nog een bakje met plastic waaruit dan een schamele inhoud tevoorschijn komt.
Waarom zijn formulieren vaak zo onbegrijpelijk opgesteld?
Waarom moeten sommige gegevens, die al lang bekend zijn, steeds opnieuw ingediend worden in plaats van alleen als er iets veranderd is? Waarom wordt alles zo ingewikkeld gemaakt?
En zo loop ik geregeld niet-begrijpend rond en voel me dom, onwetend en uitgesloten.
Deze wereld en ik snappen elkaar vaak niet zo goed.

8 opmerkingen:

  1. Ik vraag me dat soort dingen ook regelmatig af. En het raarste is nog wel dat de meeste andere mensen het helemaal normaal lijken te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vraag me dat nou ook altijd af. Als je het antwoord weet dan hoor ik het graag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja dat haar.... bij mannen is het 'mannelijk' bij vrouwen 'onverzorgd' als er nog haar zit. Al doe ik hier wel aan mee trouwens met oksels en onderbenen. De bikinilijn heb ik opgegeven, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bikinilijn mag weer helemaal jaren 70 look hebben. :)

    Is gewoon cultuur en (soms) mode. In sommige culturen is het normaal om je haren te laten staan, in andere niet.

    Die verpakkingen verbaas ik me ook regelmatig over. Enooooooooooooorme doos voor 1 onderdeeltje. En in die doos ook nog allerlei verpakkingsmateriaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Onbegrijpelijk!! Ik kan me soms ook zo opwinden. Zonen die na een voetbalwedstrijd douchen met hun onderbroek aan, omdat het de norm is geworden, Killerbody van Fajah Lourens en zo voort.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Soms denk ik,met mijn 60jaar raak ik al aardig uit de tijd.

    BeantwoordenVerwijderen