Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



maandag 29 mei 2017

Voorzomer

Terwijl ik lekker aan het wakker worden ben, is er al één klus die afgestreept kan worden; planten sproeien. Een forse bui trok over en verfriste meteen maar de gehele tuin. Oké, dat is dan maar klaar.
Op maandag verwijder ik altijd de sporen van een lui weekend; kamer en keuken opruimen, alles even lekker opfrissen, eventueel een was opzetten, afwassen , enfin de gebruikelijke klusjes. Dat geeft me het gevoel en nieuwe weekstart te maken. Morgen komt de invalhulp weer, die doet het grotere huishoudelijke werk, dan kan ik er echt weer een week tegen.
De Giro is schitterend afgesloten gisteren, met een nagelbijtende finale. Dat betekent wel een maandje geen middagsessies voor de tv, maar meer tijd om buiten door te brengen, al dan niet met middagritjes.
Fijne tijden lijken aan te breken, zomers met prachtige natuur en wijde vergezichten, met zacht gloeiend velletje, verwaaide haren en tuinhanden.
De dagen laten glijden, de nachten opladend voor nog meer. Alles laten komen zoals het aandient, leven zonder opgelegdheid en met een open hoofd. Ik vlinder.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen