Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



woensdag 24 mei 2017

Kristallen bol

Zo langzamerhand kan ik mezelf verhuren als waarzegster.
Bij vriend D voorspelde ik het scenario van zijn dood met grote precisie. Helaas.
Nu bij de zwerver lijkt het erop dat ik ook de gebeurtenissen gedetailleerd heb voorzien. Na de zorgtoeslag dreigt ook zijn UWV uitkering stopgezet te worden. Het zoeken van huisvesting ketst af op zijn twee honden en de vooruitzichten worden steeds slechter. Hij steeds bozer en bozer.
Iedereen heeft hem onrecht aangedaan. Dat ik hem dit al weken vergeefs probeerde duidelijk te maken, dringt nauwelijks door. Tja, waar het zal eindigen? Nog verdere verslechtering van zijn situatie, ben ik bang. De stappen om zijn status quo te doorbreken, neemt hij niet. Bovendien is zijn akelige junkvriendje ook weer in Den Helder verzeilt. Die heeft natuurlijk kontakten in criminele kringen en zal met dubieuze oplossingen komen. Ik distantieer me, hoor alleen verhalen via wandelbuum, die hem dagelijks spreekt en het is alsof je een rampenfeuilleton volgt.
Nee, in een kristallen bol koekeloeren is niet onverdeeld prettig. Geen ambities om met rinkelarmbanden, in zwart fluweel in een tentje te gaan zitten.

2 opmerkingen: