Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



donderdag 4 mei 2017

En weer een dag met semiwinterkleding en jas. Regelmatig zie ik mensen met wollen mutsen of enorme colsjaals, want het buitenleven is niet des mei's.
Op zulke dagen kom ik wat moeilijk mijn bed uit, het is er lekker warm en behaaglijk en al jubelt mijn merel nog zo hard, ik laat me slecht lokken.
Of ik de mail, het nieuws en de blogs nu boven of beneden check, maakt niet veel uit, en het stelt de plons in de grauwe dag nog even uit.
Uitstelgedrag dus, je schiet er niks mee op, maar het voelt soms lekker stout, de dag nog even saboteren.
Op 4 mei voel ik me altijd wat ingetogen. De generatie die de tweede wereldoorlog bewust meemaakte, slinkt jaarlijks, maar toch is het zo'n dag die de zwaarte vannlijden niet van zich af kan schudden. Ik denk aan de oorlogsverhalen van mijn ouders, aan de vele oorlogen en conflicten die sindsdien mensenlevens opvraten en de dreigende tendensen van deze tijd. Zoveel zijn we niet opgeschoten sinds 1945. En dat voel ik tot in mijn botten.  Een dag die weinig vreugde draagt en die ik nog even uitstel.

1 opmerking:

  1. Dat soort gedachten ging door me heen. toen ik door de straten met al die half-stok-vlaggen reed.

    BeantwoordenVerwijderen