zondag 7 mei 2017

Bescheiden moestuin

Vroeger teelde ik van alles, sla, radijzen, pepers, paprika's, courgettes etc. Gezien mijn afgenomen funktioneren,moet ik mijn gezond verstand gebruiken en mijn polsstok respecteren.
Ik heb kruidenplanten, hetgeen vanzelf in mijn tuin groeit (daslook bv) en kweek een paar planten voor de lol. Gisteren ging ik naar een stekkenmarkt bij een volkstuincomplex en kocht een paar tomatenplanten en aardbeiplantjes. Ik kreeg van een buum al 4 mooie andere soorten tomaten dus hopelijk in de nazomer volop tomaatjes. Straks ook nog naar een kofferbakmarkt waar ook vaak plantjes verkocht worden en zo heb ik voor weinig centen toch wat eigen kweek.
Ik pluk natuurlijk ook wilde planten als ik toer met de scoot, dus ik vul zo mijn dieet heel goedkoop uit met veel gezonde variatie.
Ik twijfel nog over de ahmoestuintjes die ik kreeg.
Vorige jaren pieterden die al snel, mijn schuld ws.
Ook zoek ik nog planten voor een zonnig plekje op het kerkhof
.

2 opmerkingen:

  1. Ik heb oude afwasteilen met allerlei slasoorten en ander groenvoer. Knippen en eten,heerlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb een moestuinbak. Vind dat ideaal want niet heel mijn tuin word moestuin. Verder heel wat plantjes in potten staan. Hopelijk gaan je planten het goed doen.

    BeantwoordenVerwijderen