Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



woensdag 3 mei 2017

4 mei +

Er is weer eens een diskussie losgebarsten. Of je op 4 mei ook de gestorven vluchtelingen mag herdenken. MAG!?!
Dat doe ik al jaren, dus weer eens een illegale aktie van mijn kant.
Je bent dwarsligger of niet.
Op 4 mei herdenk ik de doden, de mensen die slachtoffer werden van oorlog en geweld. Ik maak dan geen onderscheid, ik kijk niet naar huidskleur, ras, geloof of tijdstip van overlijden. Natuurlijk heeft de Tweede Wereldoorlog een groot aandeel hierin en alle mensen die hier door geleden hebben, das mega-erg en we moeten dat nooit meer willen, maar helaas komen er elk jaar slachtoffers van nieuwe geweldsconflicten bij. Die hadden dat ook niet verdiend. Dus ik herdenk morgen dat er mensen door oorlogen en conflicten en rassenhaat zijn gestorven en dat dat nooit meer gebeuren mag, hoewel waarschijnlijk op dat zelfde moment nieuwe slachtoffers vallen. De eeuwige haat is nog niet doorbroken.

4 opmerkingen:

  1. Heerlijk altijd om te lezen, een vrouw die zelf nadenkt, niet alles zo maar aanneemt, haar eigen mening vormt en vooral niet aan hokjes denken doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar ben ik het helemaal, 1000 procent, volstrekt mee eens!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alsof doden ver weg minder eg zijn. Jammer van die discussie. Dacht iedereen maar als jij

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ieder op zijn eigen manier herdenkt is een goed en fijn recht en onze vrijheid.
    Maar ik ben het er wel mee eens dat het "officiele gedeelte" puur op gevallenen in WO II gericht moet zijn, en dan past een andere aktie niet in.

    BeantwoordenVerwijderen