Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



woensdag 26 april 2017

Vlot getrokken

De hete peper van zaterdag was exact wat nodig was. Ik ben weer op gang. Mijn lijstjes worden weer afgestreept, routines zijn hervat en ik voel me weer eens tevreden over mijzelf.
Het is natuurlijk nog wel een lachertje als ik me vergelijk met de meeste andere mensen, ik doe maar een fractie, maar toch ben ik tevreden. Ik doe wat ik kan en zonder te overdrijven, zodat ik niet weer in het slop terecht kom.
's Ochtends en 's avonds geniet ik van mijn uitbundige merel, die er lange zanguren op na houdt.
De post, mail en het leeswerk worden bijgehouden en de afwas en de koelkast worden regelmatig geschoond. Niet dat ik niks deed, maar alles liep wat op en achter en dat leeft minder prettig.
En ik ben niet meteen door mijn energie heen als ik wat gedaan heb.
Vandaag komt mijn praatmaatje die jarig is geweest, doe ik bioboodschappen en laat de pols bekijken.
Voldoende!
Nu het weer nog, de kanoroute lokt, de tuin wacht en de dijk roept me.

2 opmerkingen: