Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



woensdag 19 april 2017

Stop

Het laatste ochtendje met hulp M gisteren. Ik had een kadootje voor haar en zij voor mij. Leuk, net sint.  Het zeepje in de vorm van een badstop was erg origineel.
Ze komt heus nog wel eens buurten, maar het is toch anders, na ruim 11 jaar.
In de middag was de afspraak met de dokter en vandaag heb ik geen afspraken, behalve met de bioboodscappen. Ga eens rustig mijn leeslijsten bij het blog bijwerken, want heb veel leuke links opgeslagen.
Voor dit soort dingen gebruik ik al jaren het programma Pocket, dat ook als app te krijgen is. Hier verzamel ik van alles wat lezenswaardig is, of handig om te onthouden. Op rustige momenten kun je zo inhaallezen of die leuke webwinkel of dat fijne recept terugvinden. Ook gebruiksaanwijzingen en dergelijke bewaar ik zo, zonder dat het opslagruimte kost. Goede tagfunktie waardoor je zaken ook terugvinden kunt.
Vanmorgen wil, onder het beluisteren van fijne muziek, zo eens zaken bijwerken en weggooien wat niet meer toepasselijk is.
Mijn leeslijsten gebruik ik zelf ook om de blogs bij te lezen en Pocket om een motiverende of anderzins bruikbare blogpost te bewaren. Dit werkt voor mij heel goed.
Gelukkig is de pols geen erg grote spelbreker achter de pc.

4 opmerkingen:

  1. Het zal wel wennen zijn zonder je lieve hulp. Lief dat jullie aan elkaar gedacht hebben met een mooi cadeau.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat vervelend. Weer een afscheid van een eigen iemand. Die vertrouwd is met alles in jou huis en hoe jij het wilt hebben.Zal wel even duren voordat de nieuwe in gewerkt is. Betaal jij voor de pocket? Ik kon er geen wijs uit worden. Hier moet ik heel veel scrollen in de bladwijzers. En is het goed beveiligd ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er is een gratis versie die alles biedt wat je nodig hebt. Betaald is reclamevrij. Het een soort cloud-oplossing, dus redelijk veilig. Voor gegevens die je zeker veilig wil bewaren zijn er betere oplossingen, maar als leeslijst en gewoon archief is het prima. Je kunt per artikel net zoveel tags aanwijzen als je wilt en het zoekt heel makkelijk terug. Zie ook
      https://help.getpocket.com/article/1030-top-pocket-vragen.

      Verwijderen