Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



woensdag 5 april 2017

Pijnlijk

Gisteren besloot ik aktie te ondernemen nav het kale graf van vriend D. Had gevraagd aan zijn nicht of de familie er plannen mee had, en nee daar had ze geen interesse in. Hmm, dan maar zelf iets verzinnen. Eerst belde ik de begraafplaats, die vertelden mij dat alleen nicht iets op het graf mocht zetten, en geen houten object. Wel kon via de begrafenisondernemer een simpel naamplaatje worden aangevraagd. Toen ik die belde, bleek dat alleen nicht dit kon regelen. Dus contact gezocht met nicht met dit verhaal. Ze kwam in de lucht dat dat klopte maar dat ze dat niet ging doen en was erg stekelig in haar reaktie. Ik legde het haar uit, waarop zij steeds bozer terugkwam met dat ik het zelf maar moest regelen en haar niet lastigvallen. Ook mijn uitleg dat ik niks MAG doen en eventuele kosten wilde betalen, kwam niet binnen en haar toon werd onaangenaam.
Voelde me geheel machteloos en was in tranen. Zelfs D heeft nog recht op een fatsoenlijk graf. Deze stuifvlakte, zonder enige aanduiding, is een harteloze aktie.

Broervriend G, heeft nogal wat kontakten en gaat er achteraan, zien of ik toch iets mag plaatsen. Ik zit met een bittere smaak. De erfenis wilde ze wel, maar dit is haar dank.

De poort is af, en mooi, simpel en goed funktioneel, daar ben ik dankbaar om. Maar moet nog even mijn ziel helen die vol blauwe plekken zit. Ik word zelf gecremeerd en verstrooid. Dat is ongecompliceerd.

6 opmerkingen:

  1. Wat een naar mens. Zij krijgt de koude douche van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat een instantie niet meewerkt. Maar een mens met gevoel....Hopelijk krijg je iets voor elkaar

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik neem aan gezien haar reactie,dat ze er toch nooit zal komen.Dus als je iets plaatst op het graf wat volgens de regels van de begraafplaats mag dan zou ik er gewoon iets op zetten.De beheerder kan er niet aan zien wie het geplaatst heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Snap dat je hier verdrietig om was. Omdat jij en de meeste andere mensen niet zo zijn, valt zoiets je rauw op je dak. Fijn dat broer G. gaat kijken of er iets te regelen valt. Denk dat Aukje ook een punt heeft, gezien haar reactie zal zij nooit meer naar het graf toegaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat jammer dat die nicht zo respectloos is naar jou toe en naar haar oom/neef. Als er dan toch een graf is moet je daar ook de consequenties van dragen. Als zij de grafrechten heeft mag er inderdaad niets op worden gezet. Behalve een plantje of bloemetje of zo. Die man had beter gecremeerd willen worden. Zo kaal.. alsof hij niet heeft bestaan, erg akelig!

    Blij dat je poort naar je zin is!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoop dat het je lukt. Nicht moet zich realiseren dat het zo een bijna anoniem graf is.
    Misschien haar even laten betijen.

    BeantwoordenVerwijderen