Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



woensdag 12 april 2017

Lazy

Als ik geen verplichtingen heb, 's morgens en ik voel me niet zo fit, is het een heerlijke verwennerij om een bedhang te houden. Lekker met lektuur en tablet in bed blijven plakken voor 1 uurtje of meer, want het is fijn en lekker luxe lui.
Ik lees het nieuws, blogs, fb, interessante links en kijk naar kattenfilmpjes enzo.
Als ik dan ergens tussen 9 en 10 afdaal  naar het gewone leven, met de traplift, voel ik me toch behoorlijk gezegend.
Lui? Zeker. maar nog meer jezelf verwennen.En aangezien ik geen partner ofzo heb die me in de watten legt op momenten dat ik het goed kan gebruiken, doe ik het zelf maar. En daar ben ik best goed in geworden.
Vandaag staan alleen bioboodschappen op de lijst, das mooi, want een beetje in of om huis rondprutsen is soms wel produktief genoeg.
Ik kijk naar buiten en zie dat de bomen in de verte echt groen worden, dat de peer een paar tuinen verder bloeit en met mijn eigen krentenboompjes een schoonheidswedstrijdje houdt. De merels zijn druk met hun nest en ik vraag me af of er eitjes zijn. Zo vol van leven, alles.

4 opmerkingen:

  1. Buiten is het prachtig, maar in mij razen de zenuwen. Straks de eerste blaasspoeling. Hoe gaat mijn ballonnetje daarop reageren?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Mar, het zal achteraf waarschijnlijk best meevallen. Vooraf is het altijd het spannends, maar ik heb er over gelzen en het schijnt echt een goede methode te zijn, al is dat nooit een echte gerustelling als je zenuwen door je keel op en neer dansen. Ik duim met alle macht die in mijn arme pols zit, en vertrouw erop dat zo'n mooi, krachtig mens als jij veel de baas kunt. En je hebt een prachtige achterban. Ga ervoor, morgen is weer een andere dag!Huggerdehug.

      Verwijderen
  2. Fijn om te genieten van het feest dat de lente is. Ik vond een paar dagen geleden al een kapot, geroofd merelei. Ik weet niet wanneer de verschillende soorten vogels eieren leggen. Maandag zag ik tot mijn verbazing al een jonge duif.

    BeantwoordenVerwijderen