donderdag 13 april 2017

Het weer en ik

We hebben een grappige relatie. Ik ben de ontvangende partij en de weergod is de gevende. Hij is dominant en ik heb geen invloed, toch zijn we bevriend. Ik kan me namelijk goed afstemmen of, indien nodig, afsluiten. Is het weer bar en boos, dan draai ik hem mijn rug toe en duik onder in mijn knusse hobbithol. Dat past me soms ook heel goed, en anders kijk ik maar naar mijn eigen mogelijkheden om me te verpozen en vermaken. We zitten elkaar dan niet in de weg. Ik kan met ontzag kijken naar het geweld dat hij tentoonspreid. Ik ben ook dankbaar als hij in een koesterbui is en ik me kan opladen in koesterende stralen en warmte. Het is goed. We mogen elkaar wel, mijn pa was niet voor niks werkzaam bij het KNMI, het is een familierelatie.

2 opmerkingen:

  1. Als je het goed vindt, ga ik proberen zo'n zelfde relatie met het weer op te bouwen. Wat een heerlijke insteek is dit.

    BeantwoordenVerwijderen