Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



zaterdag 4 maart 2017

Verslag van een onduidelijke zaak

Mijn blog is bijna 9 jaar in de lucht. Dat is best lang, vooral omdat ik bijna dagelijks blog en zo al vrijwel alles besproken heb. Ik ben nogal open, al komt niet alles in mijn blog terecht en is het geen dagboek, maar wel een soort levensrapportage, belangrijke gebeurtenissen in eigen leven, hoe ik naar de wereld en de gang van zaken daar kijk, mijn gedachten, emoties, ontdekkingen, nieuwsgierigheid, genotsmomenten, blijheid en droevigheden, het komt vrij onverbloemd voorbij. Maar waarom doe ik dit en wat is mijn doel?
Het vooral een uitlaatklep, een gesprek met een stukje wereld. Een doel, niet echt, nee. Ik heb geen illusies over de wereld verbeteren of mijzelf onstervelijk maken, of dat ik ontdekt zou worden als geweldige schrijfster. Nee, ik heb een stem en alleen in mijzelf kleppen is ook saai. Bovendien schrijf ik graag. Het is leuk om met taal te spelen maar al formulerend krijgen je gedachten en/of gevoel beter vorm, het kristalliseert zich uit en de zaken worden helderder.
Hoewel ik het gevoel heb dat ik me regelmatig herhaal, vind ik zelf bloggen nog steeds fijn. Dus ik stop lekker niet. Nieuwe lezers horen het dan als nieuw en mijn eigen kijk op zaken verschuift ook met de leeftijd.
Dan maar een beetje repetatief , ik heb er lol in en ga door, al twijfelde ik wel even. De lezers zijn vrij in wel,of niet leuk vinden of afhaken, ik doe dat ook wel bij blogs waarop ik meelees. Soms sla ik even over, of bepaalde onderwerpen, of omdat ik me niet meer aangesproken voel, that's life!

6 opmerkingen:

  1. Moet alles een doel hebben dan? Net als Marja: Prima toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je gewoon doorgaat. Dat gevoel van in herhaling vallen herken ik wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik ben een blogloze leester en ik lees iedere dag even hoe het jou vergaat.
    Als ik soms een minder goede dag heb,pep jij mij op.Dank daarvoor,Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah, boe zeg! Je mag niet eens denken aan stoppen.
    Ik kan je blog niet missen.hoor.
    Je zegt wel, dat je jezelf herhaalt, maar dat ervaar ik niet zo.

    Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk toch doelloos bloggen. Het feit dat je t leuk vindt is genoeg. Ik geniet van je eigenzinnige kijk op het leven en dat van jou in het bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen