dinsdag 7 maart 2017

Vastzitten

Gisteren was een fijne dag. Allerlei kleine klusjes gedaan in mijn bekende tempo, dus 50 meter per uur, maar het ging zonder hickups.
Toen kwam broeder en hadden we een lang gesprek over mensen die een negatief denkpatroon hebben en daarmee hun omgeving en zichzelf geen plezier doen.
Het is zo prettig als je door zelfkennis daar doorheen kunt prikken. Vastlopers in je eigen gedachten kunnen heel destructief werken, en dat niet herkennen en daardoor niet kunnen veranderen bij jezelf is alsof je hard probeert te lopen met een loden zool onder je schoenen.
Ik heb mijn e-reader nu stikvol boeken gezet , ik mag wel 150 worden om dat allemaal te kunnen lezen. Veel gaan over psychologische en spirituele zaken, met daarnaast een flinke hoeveelheid  waargebeurde titels, wat een beetje in het verlengde ligt. Zo breid ik mijn kennis uit en scherp mijn analyserende kijk op het leven aan. Dat bezit, 4000 boeken in het formaat van een zakagenda, is rijkdom voor de geest en ik hoop daardoor steeds minder kans te lopen om een vastloper te worden.

3 opmerkingen:

  1. Prachtig al die wijsheid die beschikbaar is voor ons in de vorm van boeken!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lees je blog graag. Je worstelt soms maar komt altijd weer boven. Proef in je blog veel liefde voor mens en dier zonder je kritische en nuchtere beoordelingsvermogen te laten varen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sommige boeken leg je weg met een glimlach. Heerlijk zulke voeding voor de ziel

    BeantwoordenVerwijderen