woensdag 29 maart 2017

Intuïtie

 Het is fijn om te hebben, naar te luisteren en er wat mee te doen: Intuïtie.
Gisteren voelde ik de drang om alles uit de warmte en de zon te halen, met het vage gevoel dat het wel eens minder weer zou kunnen geven in de volgende dagen. Dus ik ruimde op, potte viooltjes en saxifragaatjes op, zat lekker te lezen buiten en toen de zon het erf verliet, pakte ik de scoot en reed een wijd rondje via de dijk naar allerlei stadsgrenzen. Het was heerlijk en vreugdevol.
En zie, vanmorgen is het grijs, regenachtig, veel meer wind en de temperatuur voelt weer naar vesten.
Gisteren vertelde mijn geliefde hulp M dat ze me gaat verlaten, omdat ze een baan als verzorgende heeft kunnen krijgen. Voor haar prima, dat wilde ze al lang, voor mij na ruim 11 jaar wel hevig slikken. Ik krijg een andere vaste hulp ervoor terug, maar het zal heel anders worden en voelen.
Vanmorgen komt mijn praatmaatje en dan moeten de biospullen weer gehaald worden. Misschien klaart het nog op, maar binnen wat rommelen en gemiste tv kijken is ook best goede dagbesteding.

3 opmerkingen:

  1. Dat zal wel wennen zijn als je zolang een vaste hulp hebt gehad. Is bijna een relatie dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn voor je hulp maar een grote verandering voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen