Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



dinsdag 28 maart 2017

Haha heerlijk

Het werkt, al die buitenuurtjes. Langzaam maar zeker komt mijn lijf weer tot zichzelf. Ssssttttt, nooit te hard roepen, maar de buik lijkt nu echt op rust gekomen en er is weer wat energie. Slaap als een rosarium en wordt weer vroeg en uitgerust wakker.  Dat is een groot kado na een kwakkelwinter.
Klusbuum is bezig met een enorme klus voor mij, bij de poort die vernieuwd moet, stond de stomp van een verwijderde boom. Deze esdoorn had daar van alles uit het lood geduwd. Hij is bezig deze stomp met de dikste wortels, te verwijderen. Hakken, zagen, graven, enorme klus.
Dat doet hij binnen de afgesproken begroting, dus vele onbetaalde uren extra. Geweldig.
Gister haalde ik ook de nieuwe batterij voor de ge-erfde smartfoon op. Voor 15 euro heeft die nog een goed tweede leven zo.
Bovendien lijkt het erop dat wandelbuum uit zijn lethargie en nervousbreakdown komt. Ik gaf hem een verhelderende peptalk en kijk, hij lijkt wakker geschrokken te zijn en pakt het wandelen weer op. Hij kwam het me stralend vertellen.
Allemaal goed nieuws. Het bestelde boek Ikigai kwam binnen+boekenweek geschenk, dus das ook fijn.
Ik begin bijna zelf licht te geven van al dat goede.

1 opmerking: