Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



donderdag 2 maart 2017

Grumbel grom

Gisteren kwam mijn wens wat betreft het weer uit, maar helaas gooide het lijf roet in het eten. Buik opstandig en alles moei, zwaar en in de IKDOEHETLEKKERNIET-stand. Dus even wat gesnoeid in de tuin en in de stoel gezeten, maar het voelde niet prettig allemaal.
Na een boerennacht van meer dan 10 uur, ben ik nog niet echt boven-jan, dus dan loopt ook niks lekker. Moest wat boodschapjes halen, ging weg met droog weer maar op de terugweg een volle bui op de knar. En dan laat je van alles vallen, deuren willen niet open en/of dicht en je voelt je als een verslijmde krop andijvie.
Ik ben niet altijd sterk en verheven boven alledaagse tegenvallers, soms is de pot even leeg en voel ik behoefte om mezelf even heeeel zielig te vinden en een potje te janken en dat mag, al schaam ik me meteen een beetje. Het gaat wel weer over en de wereld vergaat niet, maar ik wil nu even een schouderomarming en een door een ander gezet bakkie thee.
Aangezien de katten en de huiskabouter slapen, kan ik wel zo veel willen, maar het wordt hem niet. Zelf boodschappen opruimen en thee zetten, muts. t Komt wel weer goed, zoals altijd.

6 opmerkingen:

  1. Zeker als je snel snel wil omdat het slecht weer is lukt het allemaal niet. Ivm voetoperatie in december loop/strompel ik nog steeds met speciale schoen en door duizelingen van oorontsteking loop ik met stok. Dan is alles plotseling ook zo lastig.
    Jij ook sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Verslijmde krop Andijvie. Laat je me toch weer grimlachen.
    Balen mag, want soms is het gewoon ook niet prettig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dan maar even zó die arm om je schouder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij deze een internet kopje thee!
    Ah, tuurlijk als je je al niet lekker voelt en alles zit tegen, dan hoor je een traantje te laten.
    Tranen horen erbij!
    Beterschap en bij deze nog een kopje thee met honing van mij.
    Slaap lekker straks!

    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen