Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



vrijdag 24 maart 2017

Gedenken

Vanmorgen naar het kerkhof geweest, maar vond daar weinig. Heb wel mijn gedenkdingen achtergelaten, maar ben doorgekard naar de duinen. Daar vond ik niet alleen verse konijnensporen , maar ook was ik even dicht bij D. Dat was goed.
In de Noordduinen bloeien alweer de narcissen op de oude vuilnisbelt, maar ik zag een tapuit en klein hoefblad, speenkruid en een torenvalkje. Dat compenseerde de koude noordoosterwind, want die was venijnig nog.
Reed op de terugweg langs de plek waar D vorig jaar zomer zijn laatste stappen zette en besefte hoe graag ik nog leef. Ganzen overal, spreeuwen die op dit  moment gewoon fonkelen in de zon zo nieuw is hun verenpakje, het is een pracht. Nu hete thee please....

4 opmerkingen: