maandag 13 maart 2017

Bloemen

In de tuin beginnen de narcisjes nu ook te bloeien en is het daslookblad te oogsten. Hopelijk broedt de merel weer in de klimop en wie weet wat voor verrassingen de lente nog meer gaat brengen.
Heb er veel zin in, ook tochtjes met de scoot om de buitenlucht mij te laten omhelzen.
Binnen heb ik een grote bus tulpen staan en een paar ontluikende takjes van de krentenboom.
Deze week regelmatig in de tuin verkeren, mijn stem uitbrengen, belastingen doen ( ik zie er altijd tegen op, maar het valt tegenwoordig best mee), en gewoon prettig leven met wat is en kan.
Het schaatsen is afgesloten, de motorrijders en wielrenners zijn ontwaakt uit hun winterslaap, het is heus voorjaar, met bermen vol krokussen en de eerste vroegbloeiende bomen. De vogels superaktief en zeer vocaal aanwezig, af en toe mugjes en een vroege hommel. In de gracht dansen de futen en jagen de mannetjes eenden en koeten op de vrouwtjes.
Zelfs ik krijg een beetje de kriebels, wil schoonmaken, opruimen, naar buiten.
Lets go!

2 opmerkingen:

  1. Hier ook van alles opkomend in de tuin en achter elkaar aan rennende poekies, heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In het weiland en sloot voor deur zijn de ganzen druk kun plek aan het uitzoeken, ze maken erg veel herrie op daarbij.

    BeantwoordenVerwijderen