Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



donderdag 16 februari 2017

Voorjarisch

De wind is naar west en het ruikt meteen naar lente. De sneeuw is verdwenen, gisteren was het hier en daar nog best link, en de zon van de laatste dagen maakt een mens hups.
Gisteren reed ik toch een stukje over de dijk en zag een zeehond zwemmen. Het was, ondanks glibberplekken, zalig.
Vanmorgen even andere boodschapjes gehaald en meteen de longen goed diep doorademd met de schone lucht. De sneeuwklokjes in de tuin, de merels die lekker met takjes sjouwen, de koekoeroekende tortelduiven die al nestelen, een enkel crocusjes, katjes vol stuifmeel enfin, het is niet te houwen lijkt het. Het is nog maar februari en er kan nog veel uit het oosten en noorden komen, maar dit gevoel laat zich niet meer stoppen.
Dat der Donald wankelt en zichzelf onmiskenbaar laat zien zoals hij werkelijk is, geeft een burger ook weer moed. Hij graaft zijn eigen graf, duidelijk geholpen door "vriend" Vladimir. Het is zo absurd dat je voortdurend denkt Lubach, Lucky-tv of Koot en Bie te zien en horen als het journaal uitzendt.

3 opmerkingen:

  1. Hij zit er nog hoor, juich nog maar niet, ook niet een klein beetje .
    Eng allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Even duidelijk, ben niet van de man en zijn broeders gecharmeerd hoor, maak me ook stevig zorgen wat hier gebeurt.
    Diverse stemwijzers gedaan en kom steeds weer terug bij het oude vertrouwde , die nu zo wordt afgeslacht, waar moet je dan op stemmen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, hier ook westenwind maar geen frisse lucht. Gier, gier en gier.... een zware ammoniakgeur, zodra de temperatuur boven het nulpunt komt gaan de boeren gieren. Maar verder klaag ik niet hoor. Ondanks Trump! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen