dinsdag 28 februari 2017

Verkiezingsjungle

De mannetjesmakers hebben het druk. De lijsttrekkers reizen met roosjes en vlaggetjes het land rond en op radio en tv zie je bepaalde koppen steeds in beeld, op het nieuws, in aktualiteiten en debatten. Voor mij hoeft het niet. Als iemand mij zo denkt te moeten voertuigen, heeft hij/zij het mis. Ik ga voor inhoudelijk, dus goed opletten hoe de partijen de afgelopen jaren stemden en zich gedroegen. Partijprogramma's zijn niet meer dan een soort beginselverklaring waar in de praktijk vrij makkelijk van af wordt geweken omdat dat oppertuner is. Tactiek en regeergeilheid spelen grotere rollen, dan uitspraken en programma's. De partijen maken zich in mijn ogen eerder ongeloofwaardig met al die verkiezingsretoriek. Nee zal blij zijn als we een paar weken verder zijn en het stof weer is gaan liggen.
Mijn KamerGotchi leeeft nog steeds, ik voer hem veel kennis en echt voedsel en af en toe een aaitje over zijn bol, want Lodewijk is niet de slechtste voor de toekomst van het land, niet mijn favoriet, want te glad en te ongrijpbaar. Maar hij zal zich op een gegeven moment gelukkig wel zelf moeten redden. Zo lang duurt dit spel niet meer.
Laten we teruggaan naar de wortels, gewoon het leven van alledag, zonder schoonzusterbevoordeling, zakkenspekkers en narcisten.


4 opmerkingen:

  1. Toen ik net in deze biblebelt gemeente woonde waren er gemeente verkiezingen. In eerste instantie wilde ik voor de onafhankelijke partij gaan, maar het programma lezende waren er teveel veranderingen in, zoals meer toerisme, festivals en andere evenementen. Juist voor de rust ben ik hier gaan wonen. Uiteindelijk kwam ik bij de CU uit, die lagen het meest bij mijn opvattingen. Gelovig ben ik totaal niet maar zoals ik het nu bekijk ga ik weer CU stemmen als fijn tegenwicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het is niet eenvoudig , want iedereen belooft gouden bergen zo kort voor de verkiezingen en het lijkt meer om de poppetjes te gaan dan de partijinhoud, voorlopig ben ik er dus nog niet echt uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schoonzusterbevoordeling, yeah, nieuw woord!
    Verder weer enorm met je eens.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben er uit en kijk zo min mogelijk meer naar het geschreeuw en gedoe. Ik kies dit jaar voor veilig in mijn ogen. Niet samen met de blonde meneer willen regeren en voor eigen einde. Voor samen met anderen, ook met een andere kleur of afkomst. Niet te links voor mij, niet te rechts voor mij. Als de boel weer hopelijk wat rustiger is in de toekomst word mijn keus weer iets meer uitgesproken. Fijn dat het kan en mag in Nederland, dat wel.

    BeantwoordenVerwijderen