donderdag 9 februari 2017

Terug naar de kern

Dat alle nare ontwikkelingen in de wereld me niet onberoerd laten, is wel duidelijk. En het ergste is; het is overdonderend aanwezig, kranten, tv, digimedia, het komt steeds zijn akelige gezicht tonen. Niet te vermijden zolang je niet op de afkalvende polen gaat zitten zonder enig bereik. Nu is het best wel koud, maar ik zie geen ijsberen of pinguïns, das duidelijk. Je kunt niet onder een ijsberg  gaan leven, dus de confrontatie met onaangename mensen en angstaanjagende ideeën is onvermijdbaar.  Om niet in een depressie te verzeilen is moeilijk, maar het kan wel. Ik vermijd overexposure door media spaarzaam te gebruiken. Door veel schoonheid in mijn leven te brengen met boeken, muziek, katjes enzovoort en door mijzelf een voorkeursbehandeling te gunnen en wel door mijzelf. Heel goed voor jezelf zorgen en vooral,liefde en goedheid te praktiseren zowel als gevende als ontvangende partij. Dat geeft een burger weer moed.  En dat hebben we hard nodig.
Be the love you want to see and feel.

2 opmerkingen:

  1. 100 jaar geleden kwam er een einde aan de 1e WO.
    De 2e moest toen nog beginnen.
    Het zal wrs altijd zo blijven.
    Ik ga er niet wakker van liggen.
    Moet jij ook niet doen!

    Esmee

    BeantwoordenVerwijderen