Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



donderdag 2 februari 2017

Tegengif

De dijk, ik was er gisteren en ondanks de heiigheid en de koude wind, was het thuiskomen. De ruimte die zich voor je ogen uitstrekt, geeft ook je ziel ruimte en rust. Heerlijk dus en broodnodig want de ontwikkelingen in de wereld benauwen me. In het nieuws domineren heel verwerpelijke ideeen de dagen en dat laat me niet onberoerd. Elke keer dat ik een beeld van de topengerd zie, knijpt er iets samen vanbinnen. Heel mijn intuïtie zegt; wegwezen, gevaar, maar vluchten kan niet meer.
Enfin, er liep een goed mens mee in de demostratie op het Malieveld en ik liep mee met haar, virtueel.  Dank Emie!
Vandaag geen dringende punten op de agenda en ik hou een wees-lief-voor-mijzelf dagje.
Dat voortdurende alarm dat ik hoor afgaan in mijn geest, put me uit.
Lief is; badderen met lekkere luchtjes en magnesium, is verwenthee, is sapjes, is een warme plaid, mijn liefste trui en broek aan en niets moeten, de wereld een beetje op afstand houden en veel kattenkusjes.

2 opmerkingen:

  1. Je kent al de beste remedies om alle onrust in de wereld voor je zelf te verwerken, geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helaas, helaas, ik haalde het niet om op tijd op het Malieveld te zijn. Bij de eerste beste gelegenheid sta ik er wel, ook namens jou.

    BeantwoordenVerwijderen