maandag 16 januari 2017

Start

De week begint hier en de dag was al een poosje begonnen vooral in bed, waar ik weer een wolkenshow aanschouwde en wat leuke kattenfilmpjes bekeek. Dat is mutsig, ik weet het, maar een beter begin van de dag kan ik me niet wensen. Heel wat beter dan de hoofden van Trump of Geert of Mark aanschouwen, daar word ik niet echt blij van, intengendeel zelfs.
Dus ik kies voor mijn eigen ochtendritueeltje, kattenfilmpjes, en er mag ook nog weleens een eekhoorn of ander schattig beestje bij zijn, maar het geeft mijn zin voor de dag altijd een enorme boost.
Er zijn kleine huishoudelijke taken te verrichten en ik maak er een gewoonte van om als ik in de keuken wacht op het garen van eieren of havermout ik meteen een paar items opruim daar. Ja ik ben altijd een verzamelaar geweest en geloof heilig in handige hulpjes zoals blikjes openwippers, flessendopdraaiers enzovoort, maar teveel is teveel. Ook in de voorraden zitten nog items die over datum zijn of toch niet meer gegeten worden. Tijd om daar ook ruimte te maken.
Ik voel me goed en ben in beste stemming, de dagen dat ik kleine retraites hou, tikken aan voor mijn welzijn. Gisteren loste ik zomaar in een keer een klein pc probleempje op dat me al lang dwarszat en waar ik geen uitweg in zag, tot dat ik zomaar, ineens wist hoe het moest. Leuk he? Dan denk je er niet echt over na, maar zie je opeens een
mogelijkheid die er natuurlijk altijd was, maar waar je langs hebt gekeken.
Dat gebeurt me vaker de laatste tijd; oplossingen voor zaakjes die lang dwars lagen, poef uit het niets plotsklaps geland, zonder dat je je kop breekt. Heeft mijn inziens te maken met ruimte en rust in je hoofd. Het was er, maar kreeg geen kans zich te melden in alle hektiek- totdat de rust kwam en het- BIEM!!!!!- binnen kan komen. 

6 opmerkingen:

  1. Daar had ik mijn echte mijmerboom voor. Zittend aan het water kwam menige oplossing ineens voorbij drijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk blogje op maandag. Ik zoek nog een oplossing voor iets irritants bij een nieuwe e-mail. Als je dan eerste letter typt krijg je eerder gebruikte e-mails te zien, alleen kan ik op geen enkele mogelijkheid die dan in het daarvoor bestemde vakje krijgen. Alleen overtypen kan met kans op fouten. Schoonzoon wist er gen oplossing voor na veel mogelijkheden te bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi, Welk email programma gebruik je? Ik doe in mijn Linux Ubuntu alles met Mozilla (Thunderbird e-mail)) dus kan je geen oplossing geven. Maar in je email programma, vindt je vaak via google allerlei vragen en antwoorden. Of gewoon laten komen zomaar.

      Verwijderen
  3. En dan BIEMt er ook elke dag een toepasselijke muziekje bij je blog. Hoe kom je daar telkens weer op? Ik neem niet altijd de tijd er naar te luisteren maar besef dat het eigenlijk zonde is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vaak kan ik uit mijn eigen muziekgeheugen al een passende vinden of anders via trefwoorden in YouTube waarbij ik diegene zoek die me aanspreekt ook qua artiest. Vin ik lejk om te doen!

      Verwijderen
  4. Je voorliefde voor leuke kattenfilmpjes deel je met Hans, hij is er ook gek op! Wat een zaligheid dat er door ruimte in je hoofd zomaar puzzelstukjes op hun plek beginnen te vallen. Er moet bij jou ook heel veel ruimte zijn voor het muziekrepertoire waarover je beschikt, er kwam al zo veel toepasselijks voorbij!

    BeantwoordenVerwijderen