zondag 15 januari 2017

Slaapkop

Na een goede nacht, toch overdag dutten en weer een boerennacht er aan vastknopen. Nu moet alle slaap wel ingehaald zijn die een paar rusteloze nachten me tekort opleverden.
Vanmorgen is er weer een prachtige kleuren in de lucht show. Daar kan ik zo van genotteren.
Vroege Vogels erbij en wat lezen op de tablet, een mooie start van de dag.
Ook voor vandaag geen verplichte nummers, dus de rest van de kranten uitlezen, wat rommelen hier en daar, een relaxdagje dat altijd welkom is.
Denk veel na over puurheid;in de geest, lijfelijk, in handelen.  Ben zo klaar met alle dubbele agenda's, verborgen bedoelingen en egoisme. Ik trek steeds meer naar soberheid, terug naar de basis en onvervuilde eenvoud. Ben nog steeds huis en bezittingen aan het vereenvoudigen, niet om het minimalisme als statement/mode/ stijlfiguur, maar om me vrijer te voelen , los te laten en ruimte creeeren.  Babystapjes, vanwege mijn energiebalans, maar toch...
Het brengt vrede en tevredenheid.

2 opmerkingen:

  1. Wat je niet hebt, hoef je niet af te stoffen, te onderhouden, een plaats in je huis te geven. Dat brengt rust en ruimte in huis en hoofd, wat er niet is daar hoef je geen tijd en aandacht aan te besteden. Begrijp je heel goed. Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen