dinsdag 17 januari 2017

Routine

Dinsdagmorgen dan komt M, mijn geweldige hulp die al meer dan 10 jaar hier komt. Dat is uniek om al zolang dezelfde hulp te hebben bij de thuiszorg. Heel fijn, want we kennen elkaar als goede vriendinnen en delen heel wat over onze zorgjes en belevenissen. Bovendien kan ze helemaal zelfstandig werken en dat is heerlijk en makkelijk. Aangezien ze ook nog een prima werkkracht is, heb ik niks te klagen,. Dankzij haar is mijn leven georganiseerd en kan ik zelfstandig blijven.
De ene week wordt mijn bovenverdieping aangepakt inclusief bed verschonen en wordt beneden alles routinematig gedaan. De andere week krijgt beneden grondiger aandacht, en komen ook bv ramen of kasten aan de beurt. Ook wordt wekelijks het wasgoed opgevouwen en opgeruimd, de was zelf doe ik. Meestal doe ik kleine opruimklusjes, een afwasje, planten en katten verzorgen, medicatie uitzetten, wasje doen en ophangen enzovoort. Heel effectief en plezant, want er wordt wel thee gedronken tussendoor en zat geklept. Als ze vertrekt is het huis fris en ben ik tevreden en mag verder op de bank bijkomen. Dan beeldbelt de thuiszorg nog en is de agenda wel afgewerkt.

3 opmerkingen:

  1. Dat hoor ik niet vaak. Zo lang zo'n goede hulp

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ook mee zal spelen: M zal het geweldig goed naar haar zin hebben bij jou!

    BeantwoordenVerwijderen