Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



zondag 29 januari 2017

Reclameterreur

Steeds grotere hekel krijg ik eraan, aanbiedingenreclame. Supermarkten, drigisterijen, vrijwel overal word  getracht je te lokken en (nog meer) te laten kopen. Als bv voorheen De Tuinen regelmatig aktie voert met de tweede voor € 1, betekent dat dat buiten de aktie bijna 50% teveel wordt gevraagd wordt voor die produkten, want ook in de aktieperiode wordt er nog voldoende aan verdiend. Dus als die akties vertaald zouden worden naar een vast prijspeil, zou het veel eerlijker zijn. Alleen vervalt dan voor de keten het lokeffect van de reclames. Misschien kunnen ze klanten beter binden met een mooi prijsniveau, goede service en goed assortiment ( Meer bio bv).
Ik heb al lang een nee/ja sticker, dus reclameblaadjes bekijk ik niet en voor de gewone boodschappen kies ik meer op de toegankelijkheid van de winkel voor de scootmobiel en het bioassortiment.  Heb niet het idee dat ik mijzelf financieel veel tekort doe hiermee. Lekker Leven Met Minder schreef hierover en ik reageer hiermee over mijn opvattingen hierover.  Hetzelfde geldt trouwens voor het kiezen van een bank, energieleverancier en ziektekostenverzekering. Ik heb een hekel aan die zg keuzes- hoop uitzoekerij, rare vergelijkingen- uiteindelijk kies ik voor eerder het milieu dan voor onduidelijke aanbiedingen.
Die commercialisering is wat mij betreft geen vooruitgang.
Doe maar gewoon, zou ik bijna roepen.

4 opmerkingen:

  1. ik kijk alleen nog maar naar kilo en literprijzen en dan blijkt dat veel aanbiedingen helemaal niet zo gunstig zijn als je ze vergelijkt met huismerken of b merken. ik geef toe van sommige artikelen heb ik liever een A-merk zoals pindakaas, maar dat eet ik zo weinig dat dat moet kunnen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daarom koop ik bij zulke winkels niet veel meer voor de "gewone"prijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op een aanbiedingsprijs wordt vaak niet meer verdient hoor, soms moeten winkels er zelfs op toeleggen, maar dat vinden ze geen probleem omdat het inderdaad mensen 'lokt' die dan ook gelijk andere dingen kopen.
    Ik kijk graag naar bio-aanbiedingen en vul bij een goede aanbieding graag de voorraad aan.

    BeantwoordenVerwijderen