Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



woensdag 11 januari 2017

Panta Rhei

Alles stroomt, een oude wijsheid die ik nog steeds prachtig vind. Ja, alles stroomt, niets blijft het zelfde. Soms snel, vanmorgen jaagden de wolken met enorme snelheid achter elkaar aan, je kon het amper met het oog bijhouden. De slijtage van een berg is bijna onwaarneembaar, maar kijk eens naar het puin van de gletsjer die ervan af stroomt.
Mooi, heel mooi.
Vanmorgen weer wat gerommeld boven en tevreden rondgekeken, dat is een verschil met een half jaar terug.... Van rommelhok met ongesorteerde boeken en andere spullen, naar gesorteerde boekenkasten en ruimte op de vloer. Yeah!
De deurbel is gearriveerd en wacht op montage door klusbuum.
Er staan wat vazen klaar om te verpatsen, straks. Er is hier een vintagewinkel die leuke vooral jaren zestig zaken heeft en graag mooie dingen inkoopt. Daar gaan 4 flinke W.Germany vazen naar toe. Die kocht ik ooit voor habbekratsen, maar worden intussen gretig verzameld en de prijzen worden hoger. Ik heb vazen zat, dus deze mooitjes mogen toch weg.  Een ander is er blijer mee dan ik waarschijnlijk.
Dus zo even langs die winkel, en op zoek naar een speciaal lampje (peertje halogeen) bij der Hema en dan meteen de ODIN-tas halen.

2 opmerkingen:

  1. Panta Rhei de naam van mijn vaders boot, zijn lijfspreuk en ook op zijn overlijdenskaart gebruikte ik hem.
    Mijn hart maakt altijd een sprongetje als ik hem zie. Van verdriet om verlies van ouders zo kort geleden en van vreugde om wat ik allemaal aan mooie herinneringen heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja Lot, je ziet dit motto vaak op boten/watersportclubs. Je omschrijving van je beleven van je rouw is heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen