Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



maandag 30 januari 2017

Knokken

De energiedepressie is nog niet helemaal over. Het lukt maar niet een redelijke bodem in de tank te leggen. Als ik haast niks doe, lijkt het wel wat, maar gewone klusjes kunnen nog erg uitputtend  blijken te zijn. Enfin ik moet het er mee doen, maar lekker lopen doet het daardoor niet. Allerlei opruimplannetjes schieten er bij in en mijn dagelijkse programma staat op minimaal afgesteld. Af en toe wil je wel ijzer met handen breken om deze impasse te doorbreken, maar dat werkt alleen maar tegen je, net als verzet en knokken.  Berusten en roeien met de piepkleine riempjes die je hebt is de enige strategie die zijn nut heeft bewezen in het verleden. Maar lastig en soms ben ik een beetje sjaggereinig of moedeloos. Maar ben ook maar een mens, nietwaar?
Ik ga proberen vandaag alles in een verhoogde staat van mindfullness te doen: een afwasje, de bestekla minimaliseren, wat tijdschriften opruimen. Eten maken en een sapje, alles slow en bewust.
Grotere plannen maak ik niet. Wie het kleine niet eert.....

4 opmerkingen:

  1. Wat moeilijk voor je. Willen temperen valt niet mee

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik stuur je een beetje virtuele power.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hopelijk zet de opmars van de lente door, naar het weekend toe wordt het tien tot vijftien graden. Kijk er echt naar uit, zal ons goed doen na die lange en koude winter.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vanuit hier ook wat energie gestuurd. Vooral mentale.

    BeantwoordenVerwijderen