Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



woensdag 11 januari 2017

Indrukwekkend

Vorige week en deze week waren er twee uitzendingen van Kijken in de ziel van Coen Verbraak over De achterblijvers. Een serie interviews over rouw en verlies met mensen die een of meer mensen die hen heel na stonden verloren.
Heel kaal en integer werd er gesproken over die gevoelens die bijna niet te vertolken zijn. Geen vragen werden vermeden, hoewel heel liefdevol gesteld. De kracht die deze mensen uitdroegen was onvoorstelbaar groot en sereen. Omdat ik al heel wat dierbaren mis en dit afgelopen jaar ook weer gebeurde, kon ik me er erg in herkennen. Al heeft iederen zijn eigen verdriet en rouw , toch was de algehele strekking  dicht bij mijn eigen ervaringen. Het was voor mij op een bepaalde manier heel fijn om te zien en horen hoe rouw ook reinigend en verrijkend kan zijn.
Voor een ieder sterk aanbevolen om dit alsnog te gaan bekijken en er over na te denken. Iedereen wordt er in het leven mee geconfronteerd, maar er over nadenken vinden we te dichtbij komen, terwijl het mooi is om te zien dat mensen zelfs wreed verlies kunnen overleven, en toch het leven weer kunnen waarderen.

1 opmerking: