Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



zondag 1 januari 2017

Hallo

Het gaat los, het nieuwe jaar.
De katten zijn blij dat oudejaarsavond voorbij is. Het was niet eens zo heftig, maar luid zat.  Ze werden niet hysteries, alleen Teigetje is een poosje in de keukenkast gaan zitten, Koekie zat aan mij vastgelijmd. Maar dat ze er geen lol in hadden, het kabaal, was duidelijk te merken. Ik keek cabaret en muziek, mijn geliefde Rolling Stones kwamen ook voorbij en weer liet ik me betoveren door hun vitaliteit en de hoop lol ze er nog steeds in hebben om een lekkere pot muziek neer te zetten. Inspirerend!
Na 2 uur vannacht en nog wat Hootenanny met Jools Holland, waren de katjes en ik, inmiddels ter bedde gegaan, toe aan een slaapje in elkaars warmte.
En nu is de dag weer van start gegaan met Vroege Vogels en de eerste zelf gemaakte portie geitenkefir. Er is al wat gerommeld in huis en terwijl de kachel de kilte verjaagt, ruim ik nog wat verder op.
Mijn hoofd is al aardig uitgebezemd door de retraite, die nu vrijwel voorbij is. Het was weer een leerzame en heilzame periode.
Het regent een beetje en is binnenweer voor mij, en weet je, ik heb er gewoon zin in, in de dag, in de komende maanden en ik voel me open en ontvankelijk.

2 opmerkingen: