donderdag 29 december 2016

Vacuum

Die dagen tussen Kerst en de jaarwisseling voelen vreemd aan, alsof je in een soort vacuum terecht bent gekomen. Wel klaar met het oude jaar en wachtend op een nieuwe frisse start, nog een beetje niemandsland. Als de ochtend dan begint met een stille mist is het beeld compleet. Ik merk dat mijn retraite minder strikt wordt en dat dat ook goed is. Er wordt geschaatst, Rolling Stones, Bowie en andere muziek in de top 2000 met Mathijs het komt langs. Ik neem op of kijk terug op momenten dat het beter schikt, maar kan middenin mijn stilte, toch even uitstappen naar vitaliteit en vieringen van het leven. Het een hoeft het ander niet in de weg te zitten, zolang er met aandacht en plezier van genoten wordt. En dat doe ik, oh yeah, volle teugen. Net als van een kruidig en fluwelig pastinaaksoepje, onfatsoenlijk heerlijke  gekregen chocolade, en zalige thee. Er wordt gelezen, gedacht en gelachen. Ik ben in dat opzicht bi.... ik houd van stilte en muziek, van sober en luxe, van simpel en extravagant, van hemel en aarde.

3 opmerkingen:

  1. Dat klinkt als een evenwaardig Yin en Yang, Vlasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dan past Ramses's lied "Laat me" goed bij je.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die mist accentueert de "tussentijd".

    BeantwoordenVerwijderen