Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



woensdag 7 december 2016

Turbofuut

De bomen kaal op een enkel vasthoudend blad na, de lucht egaal grijs, niet heel erg koud, december. In het grachtenwater tuft een fuut op hoge snelheid voorbij en vertelt niet waarheen. Kraaien als onheilspellende silhouetten tegen het grijs, neerslachtig meeuwengekrijs, december. De stilte buiten is een voorloper van het leven dat zal terugkeren met het licht, december. De terugtrekking die plaats vindt overal, het intieme, december.
Hart vol aandacht en geest vol dank. Afschudden van het oude en plaats maken voor het nieuwe, december.

3 opmerkingen: