Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



maandag 5 december 2016

stelletje


Koekie was er al toen Teigetje hier besloot te gaan wonen. Heeft hij nooit problemen mee gehad, zij wel. Wat een groot beest en als ie speelneigingen had was dat voor haar zeer bedreigend, dus bleef ze maar wat uit zijn buurt. In de tuin spelen ze vaak wel tot mijn verbazing; kennelijk is het daar ruim genoeg voor haar om snel weg te kunnen komen als ze het niet meer leuk vindt.
In huis verdragen ze elkaar. Koekie zocht toenadering maar werd zo vaak afgewezen dat hij haar begon te negeren.
Sinds vorig jaar de bazige Slowie overleed, die Teig niet bepaald in haar omgeving dulde, is Teig wat vrijpostiger geworden en meer op haar gemak ook.
Nu probeer ik deze twee zwart-witjes een beetje dichter naar elkaar te brengen. Koekie is tolerant, maar Teig moet aangemoedigd worden om zijn gezelschap te velen. Vanmorgen trof ik zo samen op het schaap op de bank aan, nog geen 10 cm ertussen. Mijn verzoeningspogingen lijken te gaan werken.
Vind het altijd vertederend als dieren elkaars gezelschap zoeken. 

4 opmerkingen:

  1. Zouden ze met het ouder worden ook rustiger en toleranter zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gewoon je best blijven doen, dan gaat het ooit vast lukken! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat Izerina zegt, is mijn ervaring. Met t ouder worden worden ze soms wat milder. Minder geldingsdrang.

    BeantwoordenVerwijderen