Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



zondag 25 december 2016

Sssstttttttttt!

De echte Kerst is begonnen. Hoewel de meeste mensen erbij aan kadootjes denken, opsmuk, veel eten en drinken, veel mensen bij elkaar, denk ik daar anders over. Geef mij maar de Stilte, de echte Stilte en afzondering, reflectie en de diepte in.
Het schijnt erg te zijn om als alleenstaande deze dagen in je uppie door te brengen, allerlei media roepen op om niemand alleen te laten zitten met Kerst, maar alsjeblief, mag ik wel? Gewoon rust en een reis naar binnen. De Wedergeboorte van het licht alle ruimte geven en de stofnesten uit je hoofd opruimen, geeft mij meer bevrediging dan Kalkoen en Glitter.
Hier in huis branden vele (elektrieke) lichtjes maar een overdaad aan  kerstopsier vind je hier niet. Er wordt gewoon gegeten (zuurkool met een bio worstje), niet naar Kerstfilms gekeken, niet naar rednosed rudolfen of white Xmassen geluisterd. Ik hoop dat een ieder die Kerst vindt die hij/zij zoekt en wenst en ik duik in de mijne. Ik ben al dagen aan het inkeren en vind veel om nog verder over na te denken/ schrijven. Er ligt genoeg papier en pennen/potloden/kleurspullen om de creatieve kant weer eens ruimte te geven, mooie lektuur (dank hiervoor M.&H.) en ook op de media is inspiratie genoeg te vinden. Laat mij maar in mijn eigen wereldje genieten van wat ik wil ervaren. Verder wens ik iedereen veel wijsheid, liefde, warmte en zelfvervulling.

4 opmerkingen:

  1. Gelukkig ben ik niet alleen , nou ja ik ben wel alleen met kerst, maar dus niet alleen met mijn mening dat alleen zijn met kerst niet heel zielig is.
    Ik heb mijn huis ook sober versierd met wat kersttakken, de laatste kerstkaart in de vorm van een stalletje die mijn overleden moeder mij jaren geleden stuurde en wat kleine decoraties.Verder maak ik voor mezelf een eenvoudige maar smakelijke maaltijd en wat lekkere haojes voor tussendoor, mijn favoriete muziek, een goed boek en een paar films die ik nog wilde zien (geen kerstfilms).En ben ik verder heel blij dat ik geen last van kerststress in de vorm van een bootlading kerstboodschappen doen, lang in de keuken staan, mijn huis volslepen met kerstversieringen en het probleem van wie komt er wel en wie komt er niet en waar moet ik heen met de kerstdagen, want ik moet kiezen tussen allerlei familieleden en iedereen die je vraagt wil ook dat je komt.
    Niets van dit alles, gewoon een heerlijk ontspannen kerst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, herkenbaar. Ik ben dan wel niet alleen maar mijn vriend en ik zijn de kerstdagen heerlijk met zijn tweetjes. Geen familie, vrienden, geen gedoe en geen drama. Lekker veel lezen, een wandeling, wat opruimen en een detective kijken Daarnaast lekker eten met een goed glas wijn. Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je viert deze dagen op je heel eigen, fijne manier. Vol bezinning en bezieling. Fijne dagen toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed dat je de afzondering zoekt Vlasje. Het brengt je veel goeds en dat is waardevol. Het brengt ook geen verwijdering maar verbinding, dat is mooi!

    BeantwoordenVerwijderen