Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



maandag 19 december 2016

Retraite 2

De zon is er weer eens en de dag heeft zulk prachtig licht. Het boodschappen halen was zo een meditatiemoment, de klaarheid van het licht, de frisheid van de lucht, zeer aangenaam.
Schrijvend ontdek ik dat ik afgelopen jaar veel geleerd heb. Beter mijn grenzen stellen, heel empatisch openstellen, afsluiten en loslaten. Mooi om te beseffen. Veel verdriet en gemis brengen toch kadootjes met zich mee.
Het is een reis, zo'n periode, een tocht door de spelonken van het zelf en het zicht op de wereld, het zijn.
Grandioos. 

1 opmerking: