Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



zaterdag 24 december 2016

Retraite 4

De stilte heeft zich teruggevochten. Afgelopen week kwamen er vele bezoekers thuis, niet wetend dat mijn retraite al was begonnen of om me toch een verjaarvisite te brengen, De kaartjes en presentjes stroomden binnen en tussen de bedrijven door schreef en postte ik oom mijn kerstpost en deed boodschappen enzovoort.
Ik werd dus 68, iets wat ik nooit had kunnen bedenken zo'n dertien jaar geleden.
Vandaag hoefde ik niets meer in huis te halen, waste, deed de vaat en duik nu opnieuw mijn luchtbel in.
Het weldadige van de stilte is direct voelbaar en ik doorleef mijn gedachten en gevoelens van het laatste jaar om te kunnen concluderen dat me veel goeds overkwam, ondanks twee grote verliezen. Mijn ziel produceert zijn eigen balsem kennelijk en dat is mooi om te ervaren en maakt sterk voor de toekomst.
Leven is een imposant gebeuren.

2 opmerkingen:

  1. Wat ben je wijs. Als een helder licht in het puntje van Nederland. Geniet van de stilte.

    BeantwoordenVerwijderen