woensdag 21 december 2016

retraite 3

Gisteren was de hulp er en werden kattenbrokjes gebracht. Ik maakte nog wat kerstkaarten en ben lekker relaxed. Ook bij interferenties schiet ik vrij snel weer in de stilte modus en geniet verder van mijn aandachtige leventje.
De gebeurtenissen in de wereld krijg ik wel mee, maar het is met meer distantie dan anders. Berlijnse Kerstmarkt; heel erg voor diegenen die het betreft, maar dit soort aanslagen zullen voortduren zolang er haatgroeperingen zijn. Geert die Angela met bloed aan haar handen twitterde, is duidelijk aan het maken dat hij van hetzelfde niveau is als de IS-fanatici. Ook niets nieuws. En zo kan ik mij niet zo aangesproken voelen door dit soort zaken, het is erg, maar bijna net zo erg voor diegenen die met zulke haatgevoelens leven als voor diegenen die ze treffen.
De zwerver die niets laat horen en zich gepikeerd voelt, zijn verlies, en het was te voorzien, gezien zijn levenshouding. Hij loopt er veel narigheid door op. Ik leef mijn eigen leven en voel me heel gezegend.
Het is een schouwtoneel de wereld. Ik sta  niet meer mee te spelen.

1 opmerking: