Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



donderdag 15 december 2016

glijden

Eigenlijk glijd ik nu al mijn retraite in. Er zijn geen echte afspraken meer en ik doe elke dag wat in het huishouden op een mindfulle manier, heb weinig of geen mediageruis aan en voel me heerlijk relaxed.
Buiten bomenonderhoud aan de gracht hier en houthakkende buurmannen is er weinig afleidend buitengeluid en binnen is de stilte weldadig.
Natuurlijk kijk ik wel eens een docu, of luister ik naar heel rustgevende muziek, maar weinig. Het mag geen grote factor worden de stilte staat voorop.
Merk nu al dat de dagen langer lijken te duren en dat er rust in het lijf is.
Gister kwam praatmaatje I en die had naast een kadootje (mmmm hyacinten in een houten huisje) een vraag en antwoordspel meegenomen wat we speelden, en dat was heel leuk en verhelderend. Je leert elkaar nog beter kennen door dit soort therapeutische hulpmiddeltjes.
Paste ook al in de voorbereiding.
Van wandelboom kreeg ik een amaryllisbol in een kaarsvet jasje, waardoor hij geen water behoeft. Ben benieuwd. Al met al hangt hier een lekker decembersfeertje, zonder overdreven kerstig te zijn.
Ik geniet.

3 opmerkingen:

  1. Fijn, kan me de sfeer in jouw huis zo voor de geest halen. Geniet van de rust en de stilte.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat geweldig zo'n voorbereiding! Zou bijna jaloers worden van die rust die je creëert! Geniet volop hoor?

    BeantwoordenVerwijderen