zaterdag 31 december 2016

Daaaag

De laatste dag van het jaar. Toch wat nostalgische gevoelens. Daarom vanmorgen naar het Kerkhof gereden en het graf van vriend D bezocht. Triest, er is niets, alleen zand, geen merkteken niks. Nu staan er twee flesjes bier met zijn naam op dit plekje.
Alle doden die voor mij belangrijk waren, hier even gedag gezwaaid. Jongens, bedankt, ik ben jullie dankbaar voor wat we mochten delen. Het gaat mij goed.
Naar een in de buurt liggende super gereden en ontmoette daar de daklozenkrantdame die voorheen in de binnenstad ventte. Ze vloog me om de hals, de schat. Ik hoop dat het haar en de haren goed gaat. Fijn haar weer te zien. Met een grote omweg weer naar huis gereden door het stille wat mistige Den Helder. Hier en daar een knalletje , verder oliebollengeur. Ik mag mij weer koesteren in mijn warme huis en de katten knuffelen die altijd blij zijn als het vuurwerk weer op is, al zijn ze niet echt panies.
Voor iedereen die ik het nog niet schreef of zei; een heel wijs en blij jaar gewenst en tot horens!

8 opmerkingen:

  1. Ik wens jou en de poezenbeesten ook een goed 2017 toe. Een trouwe lezeres van je blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Vlasje,
    Begrijpelijk hoor die eindejaarsblues om wie en wat er eens waren. Dank voor je steun, je blijheid, wijze woorden en je vriendschap!! Graag tot ziens in het nieuwe jaar! Dikke knuffels van Hans en mij XX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie wens "wijs en blij". Dank je,ik hoop het en kan het gebruiken. Vanochtend kwam al iemand huilen. Vanwege alle onzekerheden en medische onderzoeken in het nieuwe jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wijs en blij; dat is nou eens een goede combinatie.
    Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O daar ga ik voor, wijs en blij. En vrij...
    Jij ook Vlasje, een mooi jaar. We plakken er gewoon weer eentje aan vast.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit lied ontroert me altijd weer, tot tranen toe. En wat een prachtig filmpje! Dank je wel. Groeten van Hannah Jo en alle goeds toegewenst voor 2017.

    BeantwoordenVerwijderen