zaterdag 10 december 2016

Aftellen

Nog 10 dagen scheiden mij van de retraite en oei wat heb ik een zin hierin.
Mijn plannen voor vandaag uitgevoerd en wat was het grijs en mot/mistig. In al zijn kilheid toch mooi, ik reed terug de toeristische route, langs liniegrachten en rietkragen en dat was zooo verstild mooi.
Er wordt weer eens geschaatst dit weekend en ik heb bottenbouillon getrokken zodat er morgen wel soep op het menu zal staan.
Fijn dat ik het goed heb met mijzelf, niet omdat ik zo'n ideaal mens ben, maar omdat ik vrede heb gesloten met de meeste zaken uit het verleden en mijn  heden heb aanvaard. Dat geeft veel kalmte en rust. Soms voelt het sereen en is het bijna meditatief. Groot verschil met vroeger en mijn depressies en onrust.

3 opmerkingen:

  1. Mooi geschreven. Hele fijne zaterdag. Groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je moet toch een gelukkig mens zijn! je logjes stralen altijd rust uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat klinkt echt fijn. Hoop dat ik ook ooit zover kom.

    BeantwoordenVerwijderen