Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



woensdag 9 november 2016

Kippenvel


Vanaf het moment dat ik wakker werd en het nieuws checkte, bleek dat Trump aan het winnen was en kreeg ik kippenvel en dat trekt nog niet weg. Wat dit gaat betekenen is nog onduidelijk, maar ik, en velen met mij, zie het duister in. Deze ultrarechtse megalomane man belooft weinig goeds te brengen, een nachtmerriescenario.  Ik kan niet vluchten uit deze wereld tenzij ik overlijdt en dat staat nog niet bovenaan in de planning. Dus keer ik mij nog meer af van de gebeurtenissen, maar blijf waakzaam. Mijn eigen leven aangenaam maken, wat licht verspreiden in eigen omgeving. Maar deze dag begint toch met een stevige kater.
Het gekke is dat ik wel begrijp dat dit gebeurt en dat er gestemd is tegen het systeem, alleen de manier waarop is problematisch, schoppen tegen de maatschappij is wel logisch, mensen worden aan alle kanten gemanipuleerd en gebruikt, maar dit is kwaad inzetten tegen kwaad.
Vandaag wat boodschapjes doen en wegkruipen in mijn hobbithol.

7 opmerkingen:

  1. Wij balen ook als stekkers. Waar moet dit heen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het belooft niet veel goeds als ik het zo om me heen hoor!
    Ik houd me normaal al verre van politiek, dus nu helemaal..
    Fijne dag Vlasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het stemde mij vanmorgen ook erg treurig. Ben er maar even lekker uit gegaan, de buitenlucht in met de hond. Het word afwachten wat dit allemaal gaat veroorzaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hoop toch zo,dat er in zijn naaste omgeving genoeg machtige sturende elementen zijn. Want superrijke zakenlui zitten niet te wachten op een onevenwichtige economie.Natuurlijk zijn dat ook machtwellustelingen,die een ander van dat kaliber in toom houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. We proberen er maar weer het beste van te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik keek er ook ontzettend van op, maar het is wel een heel duidelijk signaal dat 'de gewone Amerikaan' zich niet begrepen voelt. Dat voelen ze zich wel door Trump, maar dat komt denk ik vooral door de dingen die hij roept (en - gelukkig - niet waar kan maken).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoe schat jij zijn binnenlands beleid in?
    Welke standpunten maken je ongerust tav zijn buitenland politiek?

    Nina

    BeantwoordenVerwijderen